ایرانسیاسییادداشت ها

گزارش ویژه رجانیوز پیرامون اظهارات پدر شهید عجمیان

آیا قوه‌قضاییه خون شهید عجمیان را پایمال کرد؟/ دخالت علی‌اکبر ولایتی به نفع قاتلین شهید در هاله‌ای از ابهام/ آزادی سه نفر از محکومان پرونده توسط دستگاه قضا!

‍ 🔻گزارش ویژه رجانیوز پیرامون اظهارات پدر شهید عجمیان

🚨آیا قوه‌قضاییه خون شهید عجمیان را پایمال کرد؟/ دخالت علی‌اکبر ولایتی به نفع قاتلین شهید در هاله‌ای از ابهام/ آزادی سه نفر از محکومان پرونده توسط دستگاه قضا!

🔹پدر شهیدِ مظلوم «روح‌الله عجمیان» در سالگرد شهادت فرزندش با حضور در رسانه‌ی ملی ناگفته‌هایی از فرآیند رسیدگی به پرونده شهادت روح‌الله عجمیان را فاش کرد؛ ناگفته‌هایی مربوط به دخالت علی‌اکبر ولایتی در این پرونده به نفع متهمان. اما اصل ماجرا چیست؟ پرونده شهادت روح‌الله عجمیان چه مسیری را طی کرده است و در چه نقطه‌ای قرار دارد؟

🔹در بخشی از این گزارش آدمده: بر‌فرض اینکه حکم اولیه اشتباه بوده، عنوان مجرمانۀ جدید که به تأیید دیوان عالی کشور هم رسیده، محاربه است. سؤال این است که زمانی که به فردی عنوان محاربه هم صدق می‌کند، چرا در تعیین مجازات، به خفیف‌ترین آن محکوم شده است؟ در تاریخ قضایی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون چند نفر از محکومین به محاربه اعدام شده‌اند و چند نفر از آن‌ها نفی بلد؟ مگر محسن شکاری که دست به ارتکاب قتل هیچ شخصی هم نزده بود به‌دلیل محکومیت به محاربه برای او مجازات اعدام صادر و اجرا نشد؟ مجیدرضا رهنورد، دیگر قاتلی که سال گذشته دو تن از بسیجیان را در مشهد به شهادت رساند نیز محکوم به محاربه و سپس اعدام شد. فرق بین این‌ قاتلین چه بود که در دیگر پرونده‌ها محکومین به محاربه اعدام می‌شوند و در این پرونده ناگهان اعدام به نفی بلد تغییر می‌یابد؟ 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا